miss that

Sovmorgon imorgon, till halv elva. Blir att gå till skolan (3 km), så hoppas inte det är så jätte kallt ute! :) Sen har jag bara matteprov och sedan simma i 25 minuter på idrotten. Ganska chill dag med tanke på att det även är hemstudiedag på torsdag!
Blev även 1 timme på gymmet idag, och känslan man har efter träning är så härlig.


Har setat och kollat på bilder från när jag hade häst och tävlade mycket, och jag saknar det väldigt mycket.
Kanske inte att fixa i stallet direkt, eftersom att jag är allergisk mot det mesta i ett stall. Men tävlingarna, träningarna, alla mysiga turer ute i skogen, saknar även Jass (hästen jag ägde) personlighet.

Orsa -08 L:A


Elin & Burr - Jag & Jass
Orsa. Vann L:C - tvåa L:B, Sista tävligen tillsammans.


Rättvik, tävlingen gick åt helvete. Första gången han
vägrade på en tävling, även den ända gången det hände.


Mosters 40års fest, cowboy tema!


Fredrik träning.


Orsa - L:A

Denna häst är den underbaraste, finaste och mest pålitliga häst jag någonsin träffat. Jag hade provridit så många hästar, och ingen kändes rätt. Men direkt jag satt mig på Jass visste jag att jag ville ha honom, jag skulle ha han! Han kändes så stor i början (jag va 11 år) - stor C-ponny och även ganska kraftig, men alla trodde han var D-ponny. Ingen trodde att han var så duktig han var, alla trodde att han var en klump som inte kunde hoppa, men vad alla hade fel. Första lokala tävlingen kammar vi hem en delad tredieplats, jag har nog aldrig varit så stolt. Sakta men säkert klättrade vi upp i klasserna, vi kom alltid hem med två placeringar från nästan varje tävlig. Tillslut vann jag väldigt ofta de L:C som jag ställde upp i, och folk som brukade vara på samma tävlingar sa knappt grattis till mig längre. Verkade bara irriterade över att jag vann. Har även varit många dåliga perioder, men de är knappast värda att nämna. Tre år med en underbar häst tackar man inte nej till, men tillslut började jag bli för stor för honom och fick inte ut mer, jag var "klar" med Jass. Antingen skulle det bli så att sälja honom och köpa en ny häst, eller sälja honom och sluta helt. Men jag kände att jag inte orkade med en ny häst, och det var bara ett år och några månader innan jag skulle börja gymnasium och flytta, så jag stod över att köpa en ny häst. Men Jass har fått ett bra hem, med andra hästkompisar och en tjej som älskar hästar. Han har hamnat på ett bra ställe och jag ångrar inte en sekund att han blev såld till den tjejen. Men saknaden kan vara så obeskrivligt jobbig ibland. ♥


Kommentarer
Postat av: T

Hej!

Jag vet att du skrev det där 2011, men du kanske ville veta vad som har hänt med Jass. Nämligen så att jag (en tjej på tio år) har fått bli fodervärd på Jass, men han står fortfarande kvar i samma stall. Han börjar ju bli lite gammal nu så han får gå i ett lugnare tempo med mig, men jag och Jass tävlar i LD, LC och det går jättebra. På min blogg (www.telmis.devote.se) kan du läsa om vad som händer i hans liv just nu. Hoppas detta gjorde någon nytta ifall du vill veta nåt!



//Kramar från Jass och mig

2012-06-08 @ 07:20:04
URL: http://telmis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0